606 klubben
  • Forside
  • Nyheder
  • Båden
  • Klubben
    • Kontaktpersoner
  • Marked
  • Kalender
  • Galleri
  • Links
Det primære formål med hjemmesiden er, at være centrum for
offentliggørelse af aktiviteterne i bådklassen rundt omkring hvor der sejles
606er.

Hjemmesiden besøges af mange - og bestyrelsen har en
forventning om, at det kræver en løbende opdatering af hjemmesiden. Siden har i
et stykke tid ligget lidt stille, men det vil vi forsøge at lave om på i
2011.

Alle der sejler 606 er velkomne, som medlem i klubben.

Indmeldelse i klubben foretages ved indbetaling til klubbens
konto med angivelse af navn og bådnummer.

Klubkonto i Nordea Bank

regnr.: 5501 kontonr.: 4394941552

Kontingent 2011
125 kr pr person
125 kr for båden
250 kr for båd og alle der sejler på båden

Nogen sejler 2, andre sejler 3 og nogen med skiftende
besætninger gennem året.

Det er ejeren, som betaler for båden, og har ejeren betalt for
1 person og 1 båd skal der ikke betales mere pr. besætning. For deltagelse i
ranglistestævner, DM, SM og FM kræves medlemskab af dansk 606 klub for båd og 1
person.

VEDTÆGTER FOR DANSK 606 KLUB
Vedtaget på ordinær generalforsamling 1. august
2003.

1. Klubben:
Klubbens navn er Dansk 606 Klub, herefter
betegnet KLUBBEN.
Klubbens adresse er den til enhver tid siddende
formands.

2. Klubbens formål er at:
Styrke sammenholdet blandt
606 sejlere og være et forum for klassen.
Skabe interesse for, samt en øget
tilgang til klassen.
Bevare 606’eren som entypebåd ved at styrke klassen i
sin helhed og gennem et aktivt arbejde med klassereglerne.
Varetage 606
sejlernes interesser overfor nationale/internationale myndigheder, samt overfor
producent(er).
Føre fortegnelse over alle 606’ere, som er registreret i
Danmark.
Være vejledende organ/kontaktadresse for tilsvarende udenlandske
klubber.

3. Klubbens medlemskab:
KLUBBEN er tilknyttet Dansk
Sejlunion og som sådan underlagt dennes love og bestemmelser.

4. Optagelse af medlemmer:
Medlemskab i KLUBBEN er
åbent for alle, som er interesseret i klassen. 
Der
skelnes mellem personligt medlemskab, og medlemskab for båden.
For deltagelse
i dansk klassemesterskab, andre nationale mesterskaber og Nordisk mesterskab,
skal båden samt mindst ét besætningsmedlem være medlem af KLUBBEN.

5. Kontingent:
Kontingent fastsættes for et år ad
gangen på den ordinære generalforsamling. Kontingent opkræves helårligt forud og
opkrævning udsendes primo april, sammen med kapsejladskalenderen, og skal være
indbetalt senest 1. juni

6. Udmeldelse/eksklusion:
Udmeldelse skal ske til
foreningens kasserer med mindst 14 dages varsel til d. 1. april. Har et medlem
ikke betalt senest 15. juni, betragtes det som slettet. 
Et
medlem, der er slettet i KLUBBEN på grund af restance, kan kun optages igen
efter berettigelse af alle restancer.

Bestyrelsen har ret til at ekskludere et medlem, hvis
denne efter bestyrelsens skøn modarbejder klubbens formål og interesser eller
optræder på en uværdig måde. Den pågældende har dog ret til at få sin sag prøvet
ved den førstkommende ordinære generalforsamling, såfremt vedkommende fremsætter
et skriftligt krav herom senest 14 dage efter, at eksklusionen er meddelt. 
I et sådant tilfælde skal
eksklusion optages som et særligt punkt på dagsordenen. Dette gælder også, hvis
der fremsættes forslag om eksklusion fra medlems side.

Et medlem kan kun ekskluderes, når der foreligger et
forslag fra mindst 10 medlemmer, og den vedtages på generalforsamlingen. I disse
sager har klubber kun én stemme.
Eksklusion kan kun finde sted, hvis 2/3 af
generalforsamlingen stemmer for.
Et medlem, der har været ekskluderet, kan
kun optages igen, hvis 2/3 af generalforsamlingen stemmer for.

7. Regnskab:
Klubbens regnskabsår går fra d. 1. januar
til d. 31. december. Bestyrelsen skal inden d. 1. april afgive driftsregnskab og
balance til revision. Revideret regnskab og balance fremlægges på
generalforsamlingen med revisions påtegning.

8. Ordinær generalforsamling:
Klubbens øverste
myndighed er generalforsamlingen. 
Den ordinære generalforsamling
afholdes hvert år og så vidt muligt i forbindelse med afvikling af
klassemesterskab.
Generalforsamlingen skal indkaldes skriftligt og med mindst
14 dages varsel og skal indeholde dagsorden samt tid og sted for
afholdelsen.
Forslag, der ønskes behandlet på generalforsamlingen, skal være
bestyrelsen i hænde senest 1 uge før generalforsamlingen og ved opslag på
generalforsamlingen. Forslag skal være forsynet med navn og
medlemsnummer.
Stemmeret har alle medlemmer, som ikke er i
kontingentrestance. Stemmeret kan skriftligt overdrages til et andet
medlem.

9. Dagsorden:
Dagsordenen skal indeholde følgende
punkter:
I. Valg af dirigent.
II. Formandens beretning.
III. Kasserens
beretning (herunder fremlæggelse af regnskab og budget).
IV. Valg af
bestyrelse:
Formand
3 bestyrelsesmedlemmer
V. Valg af revisorer og
suppleant:
1 suppleant
1 revisorer
VI. Indkomne forslag (herunder
fastsættese af kontingent, bestyrelsens forslag osv.).
VII.
Eventuelt.

10. Ekstraordinær generalforsamling:
Der kan til
enhver tid indkaldes til en ekstraordinær generalforsamling, hvis bestyrelsen
finder det nødvendigt eller mindst 20% dog mindst 10 medlemmer skriftligt
indgiver begæring herom. I sidstnævnte tilfælde skal generalforsamlingen
afholdes senest 5 uger efter, at begæringen er fremsat.
Begæringen skal
indeholde det/de punkter, som man ønsker behandlet på generalforsamlingen. Den
normale procedure for indkaldelse til generalforsamling skal
overholdes.

11. Generalforsamlingens ledelse:
Generalforsamlingen
ledes af en dirigent, som vælges af generalforsamlingen. Dirigenten må ikke være
medlem af bestyrelsen.
Generalforsamlingens beslutninger træffes ved simpelt
flertal, hvor intet andet er angivet. Dog kræver love/vedtægtsændringer 2/3
flertal af de fremmødte. Afstemningen kan foretages ved håndsoprækning - dog
skal skriftlig afstemning afholdes, hvis dette begæres. Afstemning om eksklusion
skal foretages skriftligt.
Der skal under generalforsamlingen føres protokol,
hvori også et referat kan indgå. Protokollen underskrives af
dirigenten.

12. Bestyrelsen:
Klubbens daglige ledelse består af 4
bestyrelsesmedlemmer, der repræsenterer klubben i alle forhold. Bestyrelsens
lovlige vedtagne beslutninger forpligter klubben og kan evt. ændres på
generalforsamlingen men skal indtil da respekteres.

Bestyrelsen består af:
Formand
Der er ansvarlig for og leder bestyrelsens
arbejde og virke, samt påser at klubbens formål og paragraffer
overholdes.
Kasserer
Er ansvarlig for klubbens regnskab og
økonomi, og overtager formandens pligter, når denne ikke er tilsted.
Webmaster
Er ansvarlig for klubbens hjemmeside,
bådregister samt arkiver.
Teknisk konsulent
Er rådgiver i klasseregler og måling
samt kontaktmand til konstruktør og fabrikant.
Revisor
Gennemgår og reviderer klubbens regnskaber
inden fremlæggelse på generalforsamling.
Suppleant
Indtræder i bestyrelsen hvis et
bestyrelsesmedlem må udtræde af bestyrelsen. Hvis det bliver nødvendigt at
suppleanten træder ind i bestyrelsen konstituerer bestyrelsen herefter sig
selv.

De enkelte bestyrelsesmedlemmer vælges for 2 år ad
gangen. Formanden og teknisk konsulent afgår i ulige år og øvrige i lige år.
Suppleanter og revisorer vælges for 1 år ad gangen.
Bestyrelsen er kun
beslutningsdygtig, når mindst 3/4 af bestyrelsen heriblandt formand eller
kasserer er tilstede.

13. Klubbens opløsning:
Bestemmelse om klubbens
opløsning kan kun ske på en ekstraordinær generalforsamling og kan kun have
dette ene punkt på dagsordenen. For at kunne opløse klubben skal mindst 50% af
klubbens stemmeberettigede være tilstede, og heraf skal mindst 3/4 af de afgivne
stemmer være for forslaget om opløsning.

Hvis klubben opløses, skal alle midler og arkiver
henlægges i Dansk Sejlunion til opbevaring i 5 år. Hvis der ikke er gjort forsøg
på gendannelse af KLUBBEN, tilfalder midler og arkiver Dansk Sejlunion, hvor de
skal bruges til ungdomsarbejde.
Powered by Create your own unique website with customizable templates.